Tidsfördriv

Sitter och funderar på vad jag ska blogga om medans jag väntar på att klockan ska slå 16:00,
då pluggning drar igång.. inget att se framemot egentligen..

Men vad annars ska man göra en oplanerad stressig lördag?


Har du också känt behovet av att behöva ersätta något med Twilight?

Om du har som jag, läst böckerna såååå många gånger att du kan väldigt mycket utan till - har du förmodligen känt att det inte ''tillfredställt'' ditt twilight behov, det gör det i alla fall inte på mig längre, sen ett tag tillbaka..

Jag kände ett starkt behov av att behöva ersätta Twilight med något, något som fortfarande kunde påminna mig om vackra vampyrer, starka vargar, underbara människor .. Desperat letade jag efter att finna något, vad som helst!

Det var då jag börja läsa twilight-bloggar, fanfics med mera ... Jag kunde i princip kalla det ''Mina dagliga doser av Twilight''.

Till slut hittade jag vad jag sökte,
två serier som äntligen tillfredställde mitt stora twilight behov, två serier om vampyrer, precis som twilight. Lite halvt baserat på vampyrer sådär..

Därför tänkte jag dela med mig om dessa två serier & vart man kan kolla på dem på internet, så ni kanske kan tillfredställa erat behov! =)

Serie 1. True Blood

Vet att många redan känner till denna serie, men de som inte gett denna serie en ärlig chans, borde testa igen.
Den är väldigt bra, det finns redan 2 säsonger ute på internet som du kan ''klunka'' i dig, ca 14 avsnitt på varje säsong, (tredje säsongen är på väg!!).

Visst finns det en hel del äckliga scener, men enligt mig gör det ingenting, det handlar om några få minuter sammanlagt, under dem kan du dra till köket & hämta något att äta/dricka, eller välja att bara kolla bort?
Jag menar.. vilka filmer har inte äckliga scener nu för tiden? ( -.- )


Serie 2. The vampires diaries

Serien är baserad på böckerna av  L. J. Smith.
4 månader efter en tragisk bilolycka som dödade Elenas och Jeremys föräldrar försöker de fortfarande anpassa sig till sitt nya liv. De bor nu mera hos sin moster (eller faster) Jenna som gör allt hon kan för att vara en bra foster mamma. Jeramy är fast i drogträsket och Elena fattar tycke för en ny kille på skolan, Stefan, som döljer en mörk hemlighet. Han är nämligen vampyr...

Skit bra serie! Dock är den fortfarande bara inne på första säsongen.. =)


Vampyren Stefan, Elena & Stefans bror (som också är vampyr - men ondskefull).

Här kan ni se dessa två serier:

http://ch131.com
http://watchxonline.com


/ Linda

Kommentarer
Postat av: therese

har sett hela säsong ett och två av true blood!

kan ju bara säga att jag älskar det!

kan knappt bärga mig tills säsong tre kommer :)

nu ska jag börja se på the vampires diaries :)

har du sett något avsnitt? :)

2009-10-10 @ 16:56:10
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/
Postat av: therese

sv:

jaha okej :)

tycker de verkar bra :)

2009-10-10 @ 18:33:32
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/
Postat av: therese

sv:

okej så bra!

då blir det att se det imorgon!

just nu har jag sett en film med kristen stewart,

zathura har du sett den? :o)

själv har jag nästan sett alla hennes filmer :)

2009-10-10 @ 19:14:59
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test