Du är inte tvingad att läsa detta..

Du är inte tvingad till att läsa detta om du inte vill hjälpa mig.

I alla fall, mitt problem är - jag har scenskräck, alltså att jag tycker det är jobbigt att redovisa inför vem/vilka som helst och jag blir alltid över nervös!

Varför kan man undra?
Jag vet svaret själv, det dära tänkandet ''tänk om.. dem skulle fråga mig en fråga jag inte kunde svaret på och så står jag där och verkar dum inför alla..''
Är just mitt problem, jag bryr mig nog för mycket om vad alla andra tycker.

Det är redovisning imorn, NERVÖS! Guuud, jag kommer inte överleva.

Jag vet att dem flesta säger det handlar bara om att öva och göra allt i god tid.

Men guess what? Vi har inte ens haft en vecka på oss att förbereda inför redovisningen imorn,
då kan ni väl förstå att jag är orolig för att få frågor jag inte kan svaret på?
Vill ni hjälpa mig med min redovisnings skräck? Skriv isåfall en kommentar, ge tips osv!
Det uppskattas ska ni veta!




Kommentarer
Postat av: Sara

ok, tack då vet jag=)

2009-09-04 @ 20:18:06
URL: http://.bustjej.blogg.se/
Postat av: mathilda

hej linda jag är likadan varje gång så känner jag som dig

men vet du vad som hjälper jag hade redovisnig på greografin sorry stavnigen

jag läste texten jag skulle läsa för mig själv typ hundra gånger medans dom andra redovisade det hjälpte jätte mycke för jag kunde det

jag skulle säga nästan helt utan till och kolla aldrig dom i ögonen kolla nån annan stans för det hjälper

hoppas att jag har hjälpt dig lite

kram mathilda(=

2009-09-04 @ 20:30:38
URL: http://twilightandaboutme.blogg.se/
Postat av: boo

skulle så gärna vilja hjälpa dig! hade samma problem i skolan, eller de har jag fortfarande. det är hemskt o känna så. har du någon i klassen du känner dig trygg med? tita på den personen, som att de vore han/hon du bara pratar eller berättar något för.!

2009-09-04 @ 21:58:33
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: boo

ja, då blir de ju lite svårare, förstår att de känns superjobbigt! kan du inte svaret kan du ju typ säga att du inte vet de nu, men du ska kolla upp de så du kan svara på de nästa lektion.

2009-09-04 @ 22:26:34
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag vet inte om jag kan hjälpa dig, för jag har haft precis samma problem och jag vet inte riktigt hur jag har gjort för att försöka komma över det.

Vad jag kan säga för mig, är att det blir lite bättre för varje gång man redovisar. Jag vet att det inte hjälper när man väl ska göra det och är helt, totalt vettskrämd och får panik att klockan tickar framåt till tiden för redovisning. Jag brukar tycka att det är lite lättare när man väl kommer igång. Efteråt brukar jag helt ha glömt bort allt jag sagt när jag redovisade, men ofta brukar ingen ha märkt att jag var nervös. Jag brukar lära mig allting utantill och försöka att öva i lokalen jag ska hålla redovisningen om det går.

Jag vet som sagt inte om jag har något råd att ge, annat än att du är långt ifrån ensam, och att det säkert finns andra i gruppen som också är nervösa.

Lycka till! Det kommer säkert att gå jättebra!

Kram

Marie

2009-09-04 @ 22:29:35
URL: http://www.twilightgrejer.se
Postat av: boo

Jo, fast man kan ju inte veta allt! man är ju inte mer än människa, kom ihåg det. Kram

2009-09-04 @ 22:34:35
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Becka

Jag har samma problem.:/ Blir alltid nervös och är väldigt blyg oxå.

2009-09-05 @ 10:37:53
URL: http://beckasins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test