True blood?

Ni missade det väl inte igår? ;)
Jag tänka på att jag skriver upp sakerna som jag gillade och inte gillade (:

Gillade:
 Förhållandet - själva förhållandet kring människor och vampyrer. Asså att vampyrerna levde känt och fritt.
Spännande - Serien var spännande nästan hela avsnittet igenom och det gör så att tittaren fastnar.
snyggingar - Jag tyckte faktist sookies brorsa (kmr inte ihåg namnet) var extremt söt och jag är säker på att jag har sett honom någon annanstans. Och Bill var inte sådär snygg på pricken men han hade något som liksom ändå var snyggt och sexigt.
Musiken - asskön musik (:

Inte gillade:
Tänderna
- men hallå? de ska inte sitta där ifall nu vampyrerna ska ha huggtänder, de ska sitta bredare, vid hörntänderna.
För vulgärt - jag vet inte riktigt hur ofta man såg de i serien ha sex eller prata om sex men ibland äcklade det mig
Twilight-kopia? - Bill och Sookie är precis som Edward och Bella fast som om Bella snott Edwards tankeläsar-förmåga. hallå, fantasi lr?
Dialekten - texas-dialekt hela tiden blir lite jobbigt, inge illa menat



Kommentarer
Postat av: Marie

Jag gillar allt det du gillar med serien (och lite av det du inte gillar. :-)



Han som spelar Sookies brorsa var med i en serie som jag inte minns vad den heter, Summer någonting. Jesse McCartney är med i den...och är inte Zac Efron också med? Han hade i alla fall en surfshop i serien.



True Blood bygger på böcker av Charlaine Harris, och de har funnits ganska länge, så man kan inte anklaga den för att ha stulit idéer från Twilight, även om de är väldigt lika (vänta på shapeshifters :-).

2009-08-27 @ 21:58:13
URL: http://www.twilightgrejer.se
Postat av: Emma

Måste bara säga att det inte är författaren till True Blood som har dålig fantasi.. Vissa säger att Stephenie har fått en del inspiration därifrån.. Författaren heter Charlaine Harris och gav ut första boken 2001. Det finns 9 böcker och serien kallas för "Southern Vampire Mysteries"... Själv måste jag säga att True Blood inte va särskillt bra.. Men jag ska fortsätta titta, det kan ju bli bättre ju fler avsnitt man ser. Och det här va ju det första och de brukar inte va särskillt bra =)

2009-08-27 @ 23:52:17
URL: http://moemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test