Ebba fyndar ny story!

Hittade en - som jag tycker är - väldigt bra ny historia! Påminner om Twilight lite men jag tycker tjejen har skrivar-talang :D

"Dörren slogs upp och en sval bris drog genom hallen och ut till köket där en blek flicka med långt, mörkbrunt hår och ljusblåa ögon stod med en sliten bok i handen. Flickan tittade hastigt upp med ett skräckslaget uttryck i ansiktet, slog igen boken och slängde den på köksbänken.
”Jag är här inne!” ropade flickan åt pojken som sprungit in genom dörren.
Innan hon avslutat meningen hade han kommit in i köket. Hans perfekta ansikte var bara några decimeter från hennes. Han höll fram handen och tittade på henne med oroliga ögon. Flickan sträckte fram handen och lade den enkelt i hans. Som om den passade in där. Pusselbitar som gick ihop. Hon log ett leende men skräcken levde kvar i hennes ögon.
"De kommer aldrig ta dig ifrån mig" Sade han med en röst lenare än sammet.
Hon vände bort blicken och bet sig i underläppen.
"Jag är bara Mänsklig. Någon gång kommer jag försvinna." Svarade hon.
Det blev en kort tystnad och hon hörde hur han bet ihop.
"Då följer jag med dig." Sade pojken.
"

Klicka här för att komma till hennes blogg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test